Köpvillkor

Avtal om köp ingås när du väljer att klicka i ”Slutför köp” i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter t.ex pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering kan du avboka din beställning utan kostnad. VivaNilla.se, ingår endast avtal med myndig person (18 år). VivaNilla.se drivs av företaget S.Rylander Mode AB, org.nr: 559192-1738, BRUKSGATAN 10 , 25223 Helsingborg , Sverige

Pris & Betalning

I alla priser ingår moms med 25%.

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Vi erbjuder betalning med Klarna. Du slutför först ditt köp i kassan och väljer därefter något av Klarnas betalsätt, direkt, faktura, delbetalning eller konto.

Läs mer om detta under Klarna betalningsvillkor här nedan.

Klarna betalningsvillkor


Leverans/Leveranstid

Din order skickas normalt inom 1-2 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning.

Normal leveranstid är 2-3 vardagar.

Om du önskar att få avisering via SMS när ditt paket har kommit fram till ditt utlämningsställe, ange ditt mobilnummer på sista steget i kassan. Så fort ditt paket finns redo att hämtas ut så får du ett SMS som meddelar var ditt paket finns samt en kod som du uppger för att hämta ut paketet.

Liggtid för varor är normalt 14 dagar från det att paketet anlänt till servicestället.

Fraktavgift (inom Sverige)

Fraktavgift enligt angivet pris i kassan tillkommer.

Fraktkostnaden beräknas automatiskt när en vara läggs i varukorgen.

Leveranssätt

Leverans av beställda varor sker med Postnord eller DHL.

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga.

Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador/Felexpediering

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till oss, samt att du som mottagare av godset gör en skadeanmälan hos Postnord respektive DHL – detta är ett krav för att vi skall kunna skicka ut en ny vara till dig.

VivaNilla.se kommer ej att lösa ut paket mot postförskott/efterkrav.

För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver du som kund anmäla skadat gods per omgående. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till utlämningsstället av försändelsen.

Spara alltid emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. En produkt som är felaktigt levererad bör anmälas snarast möjligt till VivaNilla.se. Om en vara mot förmodan skulle vara skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej utlösta paket

Om vi får tillbaka paket som ej blivit utlösta, förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader på 395 kr.

Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt.

Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-mail eller telefon.

Ångerrätt (ej företag)

Vi tillämpar reglerna i Distansavtalslagen där du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet. Anmälan om retur gör du genom att logga in på ditt konto hos oss, eller skapa ett konto med den e-postadress du angivit på din order.

Varan måste returneras i oanvänt skick och i originalförpackning. Om produkterna är förstörda eller använda får du inte tillbaka pengarna. Du som kund står alltid för returfrakten. Bifoga en kopia på kvitto och följesedel samt namn, adress och information om hur vi kan betala tillbaka dina pengar.

Returer skall skickas till följande adress:

S.Rylander Mode AB

BRUKSGATAN 10

25223 Helsingborg

Köpesumman återbetalas senast 30 dagar efter det att vi återfått varan.

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Or Reset password